Säljande innanför lagen- vad får man påstå?
2024-11-06
09:00- 12:00
ONLINE
Lär dig allt om marknadsföring med hälsopåståenden
Känner du dig ibland vilsen i den djungel av lagar, regelverk och inspektörernas olika tolkningar av vad man får påstå om en produkt? Önskar du bli tryggare i dialogen med inspektörer, återförsäljare och kanske även internt? Vill du helt enkelt bli världsbäst på reglerna kring hur man får använda hälsopåståenden? Då är detta utbildningen för dig!
Att sälja och marknadsföra innanför lagen. Det är temat när Ceduo återigen sammankallar till vårt återkommande webinar där vi diskuterar hur man, enligt lagstiftning och vägledande rättsfall, får och inte får marknadsföra livsmedel och hälsoprodukter.
Deltagaren får en introduktion av gällande regelverk och lagstiftning inom området bl.a. EU- förordning 1924/2006 samt EU 432/2012. Vi kommer även som en fördjupning hjälpa er alla att tolka och koppla reglerna mer till praktiken och vad det faktiskt innebär när man ska sätta ihop marknadsföringsmaterial för en produkt.
Fokus även på senaste nytt inom området märkning och marknadsföring där vi tillsammans går igenom aktuella fall i Marknadsdomstolen och kontentan av dessa med möjlighet att gemensamt diskutera exempel från branschen.
Kom och inspireras!
Öppen utbildning ONLINE
Utbildningen vänder sig till dig som på något vis i ditt arbete kommer i kontakt med marknadsföring och märkning av livsmedel samt kosttillskott. Utbildningens första del består av en grundläggande genomgång av lagstiftningens krav så den passar såväl nybörjaren inom området som dig med mer erfarenhet. Utbildningens andra del tar upp aktuella domar och case och hur vi ska tolka utfallet av dessa.
Pris: 3.750 kr per person.
Utbildningen sker online via Microsoft Teams.
Utbildare: Utbildningen leds av Camilla Carlsson som har många års erfarenheter från livsmedels- och hälsobranschen samt kunskaper om såväl marknadstrender som regulatoriska frågor kring märkning och marknadsföring.
Kontakta oss för anmälan eller mer information!
Vem bör gå?
Inköp, Försäljning, Marknad, Kvalitet, Redaktionsbyråer, PR- byråer, Konsulter etc.