Säljande innanför lagen- vad får man påstå?

 

2020-04-02

13:30- 16:30

Stockholm

Marknadsföring med hälsopåståenden- vad får man säga om sin produkt?

Kan vi förmedla studier på våra produkters effekter till fackmän inom sjukvården? Får vi skriva “för benhälsan” på etiketten till vårt nya kosttillskott? Kan vi ha en annons där en person säger sig inte längre ha magbesvär efter att ha ätit vår produkt? Varför inte? Hur kan man göra istället? 

Att sälja och marknadsföra innanför lagen. Det är temat när Ceduo återigen sammankallar till seminarium där vi diskuterar hur man, enligt lagstiftning och vägledande rättsfall, får och inte får marknadsföra livsmedel och hälsoprodukter.

Vi kommer att diskutera konkreta och aktuella exempel från branschen samt gå igenom andra relevanta nyheter inom området.

Vi kommer bl.a. att hjälpa er tolka EU- förordning 1924/2006 samt 432/2012 och koppla reglerna till praktiken och vad det faktiskt innebär när man ska sätta ihop marknadsföringsmaterial för en produkt.

Kom och inspireras!

Öppen utbildning

Utbildningen vänder sig till dig som på något vis i ditt arbete kommer i kontakt med marknadsföring och märkning av livsmedel samt kosttillskott. Utbildningens första del består av en grundläggande genomgång av lagstiftningens krav så den passar såväl nybörjaren inom området som dig med mer erfarenhet.

Pris: 3490 kr per person. Boka- tidigt- erbjudande: Gå 3 betala för 2. (gäller t.o.m. 15 feb)

Utbildare: Seminariet leds av Camilla Carlsson som har många års erfarenheter från livsmedels- och hälsobranschen samt kunskaper om såväl marknadstrender som regulatoriska frågor kring märkning och marknadsföring.

Kontakta oss för anmälan eller mer information om detta seminarium!

Vem bör gå?

Inköp, Försäljning, Marknad, Kvalitet, Redaktionsbyråer, PR- byråer, Konsulter etc.

Vill du veta mer?